Den Svarta Shetlandsponnyn - KAPITEL 1

Sista skoldagen i 5:an och det är en strålande sol ute som skiner in i rummet. Idag tänkte Felicia ha en fin spets klänning som avslutningskläder. De var hennes nya avslutningsdag på den nya skolan, Troleveds Skolan där årskurserna 2-5 gick förut gick hon på Sävereds Skolan men hon flyttade senare.
Nu var de bråttom klockan var redan 09.23 och hon började 09.45. Denna dagen var hon tvungen att gå till skolan för att hon missa bussen och de tar en kvart att gå. När hon var framme var de fullt med familjer och lärare. Felicia var tvungen att ha med sin gympa påse för hon skulle byta om i bilen och åka direkt till stallet där hon kommer spendera sitt liv hela sommaren. Felicia skulle uppträda med några andra tjejer i sin klass med en dans och sen skulle de va en pjäs med hela klassen. Dagen blev lyckad och klockan slog 14.00 och det var dags att sluta i 5:an! Jag sprang ner till bilen och hoppa in i den och börja byta om till röda ridbyxer och en blå tröjan som hon hade köpt av ridskolan. På ryggen stog de Solbackens RF. Idag skulle hon inte rida utan bara komma och hälsa på sin sköthäst Sanire. Sanire var en 10-årigt sto som var väldig snäll av sig och ville göra sitt bästa för alla. Men Sanire var väldigt hög för Felicia som bara var 1.20. När hon var i stallet så stog alla brevid den tomma boxen, eller var den tom? Hon gick närmare och kolla, och där stod de en liten häst. Stallchefen Annelie kom in och berättade om den nya hästen Aniro. Annelie berättade att bara en fick rida Aniro under sommaren.
- Jag valde den som var lagom storlek för Aniro, så Felicia skulle du kunna rida han varje dag och sköta honom istället för Sanire? Frågade Annelie. Jag blev extremt glad och gick in till den svarta Aniro.
Tiden gick så snabbt och plötsligt var klockan 16.48 och mina föräldrar stod på gårdsplanen och  väntade. Jag åkte hemåt och senare ringde Annelie hem till oss och pratade om Aniro, mamma och pappa tyckte de var helt okej. Tänk att jag ska ha en egen häst under hela sommarlovet! Pratade jag för mig själv.
Jag somnade och drömde alla fina tankar jag och Aniro kommer ha.


Hoppas ni gillade detta kapitlet och hoppas ni tycker jag ska fortsätta!
Kommentera gärna vad du tyckte =)


Kommentarer
Postat av: Bloggare 2

UNDERBART min älskade med-bloggare! <333 Fortsätt, ANNARS FÅR DU ALDRIG MER SMAKA PÅ MINA CHOKLADKAKOR! <33 ;P

2012-05-09 @ 20:03:16
URL: http://teamit.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Snyggt! Bra gjort :)

2012-05-09 @ 21:09:03
URL: http://teamvs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0