Den Svarta Shetlandsponnyn - Kapitel 4

Felicia vaknade av att hon blödde näsblod och hon hade för sovit sig. Hon skyndade sig upp till köket åt lite flingor och sprang ner för att byta om och dra till stallet, idag så skulle Aniro slappa!
Klockan var 11.23 och jag mötte Annelie vid gården, hon sa att de inte gjorde något och hon hade tagit ut Aniro.
Idag var de en grå himmel och hon hade glömt nycklarna till foderstallet. Hon sprang till Annelie och frågade om hennes, Felicia kände att hon hade sprungit rätt så mycket idag, men nu var det dags att packa hö påsarna.
- Är det här du håller hus! Ska bara berätta att jag har nya bf, Caroline och Ellinor, du är inte min bf mer. Skrek Tuva och sen gick hon i mitten av Caroline och Ellinor.
Felicia blev ju ledsen inom bords men hon kommer säkert hitta en nya bf...
Hon hörde en häst trailer rullandes ut på gården när hon var klar.
Det var en ny häst och en ny tjej i min ålder.
- Hej mitt namn är Felicia och ska fylla 12, själv äger jag en häst i sommar som heter Aniro. Hur är det med dig. Frågade Felicia.
- Mitt namn är Rebecka och har fyllt 13 år själv har jag en egen häst som heter Felix.

Vi pratade om allt möjligt och hon skulle ha sin häst brevid min, hon hjälpte mig med mockningen innan hon skulle ut och rida. Felicia gick ut och hämta Aniro för en liten promenad. Klockan stog på 14.19 och hon var klart med allt. Plötsligt kom Felicia på att hon hade glömt sin lunch hemma, men hon satte sig på läktaren och kolla när Rebecka red. Mamma kom extra tidigt för vi skulle iväg för vi skulle till kusinerna och fira min moster.

Hemma, 19.40
" Hej dagboken ,
Jag tror jag har hittat en ny bf, eftersom Tuva ville inte va min längre för avundsjukan tror jag.. Är så trött lägger mig tidigare
PUSS PUSS "

Jag släckte lampan och somna.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Haha! Rebecka och Felix <3 :)

2012-05-12 @ 21:47:12
URL: http://teamvs.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Skriv mer!!! Den är as grym<3

2012-05-13 @ 21:03:36
URL: http://hampusbruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0