Den Svarta Shetlandsponnyn - KAPITEL 3

Klockan hade redan blivit 16.37 och Felicia var tvungen att cykla hem och hon pussade Aniro och åkte hem.
På kvällen..
- Hur var det hoss Aniro idag? Frågade mamma.
- Jätte bra! Men jag går och lägger mig nu.
Jag lade mig i sängen och läste i en bok om Shetlandsponnys och somnade efter en stund.

Jag vaknade lite extra tidigt genom att de dundrade ner med regn, klockan var bara 08.31. Mamma kom ner för att fråga:
- Jag skulle kunna köra dig idag om du vill de?
Jag nickade och gick upp och gjorde frukost och satte mig framför tv:n. De var inget roligt på tv:n nu på morgonen och jag funderade om jag skulle rida barbacka idag...
Felicia oroade sig också lite efter Tuva om hon fortfarande kommer vara hennes bästa vän nu när hon rider hennes nya favorit häst.. Klockan slog 09.00 och felicia drog sig neråt för klä på sig.
- Idag får du ta extra varma kläder, gumman! Ropade mamma.
- Okej! Svarade Felicia.
Jag hoppade in bilen vid 10 tiden och var framme efter fem minuter, Aniro stog i boxen brevid Annelies Fux färgade häst Winston. Aniro gnäggade när Felicia kom in.
- Gull unge! Sa Felicia och pussa han på mulen.
Hon hade valt att rida barbacka idag i stora manegen, de ända hon satt på var en liten filt hon skulle ha så hon inte fick så mycket päls på sig. De var en grönfärgad filt som var som ett täcke, flicetäcke. Hon gick in till honom och börja mocka, han hade redan fått frukost så de var bara börja första han och sen gå till manegen. Och som tur var manegen brevid ridskolestallet som man kunde gå igenom för att komma in.
Hon börja borsta svansen för han skulle ha en inbakad fläta. Sen var han lite blöt av sig så hon var tvungen att hämta en handduk för att torka honom, klockan var 11.29 när hon skulle börja tränsla och de ösregnade, hon hade satt på täcket och tränset. Hon letade efter Tuva i privatstallet men såg inte henne.. Hon gick in till ridskolestallet för att komma in i manegen och där står Tuva med en annan tjej, hon viskar något i hennes öra och sen kollar de på henne och fnissar. Felicia blir mycket nyfiken men hon öppnade dörren och gick in i manegen. Idag körde vi bara ett litet slappt lektion. Lite böjningar i traven, galopp på volt och lite balans övningar.
Hon tyckte hon red i rätt så lagom tid för nu var klockan runt 12.40 och nu var hon tvungen att ta ute vägen för att de pågick ridlektioner nu för G-nyb.
När hon väll var inne i Aniros box så kommer och stannar vid hans box.
- Så du vet är den där hästen inte din! Sa tuva
- Du har bara honom över sommarn för ingen ville ha honom!! Fortsätter hon
- Okej? Svarade jag och tränsa av han och tog filten in till sadelkammarn.
Felicia brydde sig inte så mycket vad de sa, hon gick in till Aniro och borsta av han och sen gick hon ut och fixa hö påsarna. Men Aniros påsar var borta, hon letade efter Annelie för att se om hon har sett de.
- Ja tuva och en tjej kom och lämna dem till mig, här får du! Sa hon.
- Tack, vet du vad klockan är? Frågade jag.
- 13.13!
Sen gick jag in för att packa lunchpåsen, frukostpåsen och kvällspåsen och hängde de vid hans plats och sen gick jag till han med lunch påsen. De hade slutat regna nu, Felicia gick in i Cafeet och tog sin macka och läste lite "Min Häst".
- Du kan ta ut Aniro nu, jag tar in honom vid 19 tiden sen. Sa Annelie när hon kom in.
Jag gick ut till Aniro och sätter på honom den repgrimman jag hade fått av Annelie. Sen ringde mamma och frågade om jag ville bli hämtad så kom hon presic när de börja ösregna igen.
- Middagen kommer vara klar direkt när du kommer hem sen får du hoppa in i duschen och sova. Sa mamma till mig.
Kvällen...
Jag satt i sängen och läste den nya tidningen jag hade fått av Min Häst. Senare somnade jag vid 21.30..

Tycks om detta kapitlet? Ska jag fortsätta skriva =)
kommentera...


Kommentarer
Postat av: Evelina J'

fortsätt skriva! ;)

2012-05-11 @ 14:42:58
URL: http://honevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0